КЕКС С ШОКОЛАДОВИ ВАФЛИ






Отдавна му се канех на този кекс.Ето,че му дойде и на него реда.В нета е доста популярен като сладкиш с шоколадови вафли,но аз мисля,че е в категорията на кексовете.Аз го правя за първи път.И тъй като тук публикувам всичко изпробвано от мен,стига да ми е харесало и сполучливо,реших,че трябва да присъства и тази рецепта.А и кекса си е хубав...


ПРОДУКТИ:

1 кофичка кис.мляко (400гр)
1 ч.л.сода
1 ч.ч.захар
1/2 ч.ч.олио
2 ч.ч.брашно
аз сложих и едно яйце,тъй като сместа ми беше доста гъстичка (може да е от млякото)
4 шоколадови вафли

Содата загасяме в киселото мляко.Прибавяме захарта и разбъркваме.Следват олиото и брашното.След като омесим добре с миксера,ако е много гъста сместа,както беше при мен,добавяме едно 1 яйце.Предполагам,че за това е от значение колко е гъсто киселото мляко.
Настъргваме трите вафли на едрото на рендето и ги прибавяме към кексовата смес.Разбъркваме,но този път не с миксера, а с шпатула или дървена лъжица.Това се прави за да се запазят вафлените частици.Намазваме една тавичка с масло или олио и изсипваме сместа.
**Аз ползвах тавичка с d-27см и я застлах с хартия за печене.
Печем на 180-185 градуса до суха клечка.При мен беше около 40 минути.
След като се изпече,обръщаме сладкиша обратно и горещ го намазваме с масло и наръсваме с настърганата четвърта вафла.

***Предполагам,че вместо сода може да се ползва бакпулвер.
Следващия път ще пробвам така.





Коментари