" Tres Ieches"- СЛАДКИШ "ТРИ МЛЕКА"


Рецептата за този сладкиш е от кипърския блог на Алики.
Сиропира се с три вида млека и от там идва и наименованието му.На мен лично много ми хареса.Единственият му недостатък е,че се хапва на следващия ден за да може хубаво да попие сиропа от млеката.
Изпълнението му не е никак трудно.


ПРОДУКТИ:

175 гр.брашно
100 гр.краве масло на стайна температура
130 гр.захар
5 яйца
1 ч.л.бакпулвер
1 ч.л.есенция ванилия
щипка сол

ЗА СИРОПА:

400 гр.подсладено кондензирано мляко
250мл.течна сметана
250мл.неподсладено кондензирано мляко



Бием маслото с миксера да стане пухкаво.Прибавяме захарта,едно по едно яйцата и ванилията като не спираме да бием.Трябва да стане пухкав и гладък крем.Прибавяме пресятото брашно,бакпулвера и щипка сол.Смесваме хубаво с миксера да стане хомогенна смес.



Изсипваме в намазана с мазнина и посипана с малко брашно тавичка с размери 22 / 30.Аз използвах кръгла тава.



Печем в предварително загрята фурна на 180 градуса около 20 минути.



Оставяме сладкиша 30 минути да поизстине.Смесваме трите вида млека и заливаме сладкиша.Оставяме за една нощ да поеме хубаво сиропа.
Отгоре украсяваме с dulce de leche (Сгущенка) или с разбита сметана.Аз обаче имах бонбони лакта,които разтопих с малко водичка на водна баня.С тях залях попилия вече сиропа сладкиш и стана чудесен.
**Първоначално сладкиша плува в сироп,но това да не ви притеснява.На другия ден вече е поел всичкия сироп.Аз естествено съм нетърпелива и още същата вечер отрязах едно парче.Затова и на първата снимка се вижда,че сладкиша не е поел навсякъде от сиропа.




Коментари