КОЗУНАК - /класическа рецепта/





Козунака е по рецепта на Светла Чавдарова.Оригиналната рецепта може да видите ТУК. Давам точните продукти,но аз за мазнина съм ползвала само 100мл.олио.

ПРОДУКТИ:
500 гр.брашно за козунаци
3 яйца
125 мл.пр.мляко
170 гр.захар
1 пак.суха мая
125 гр.краве масло или 1:1 масло - олио
2 ванилии
настъргана кора от един лимон


** Всички продукти трябва да са топли.Аз ги слагам във фурната на 40 градуса,включително и купата, в която ще меся.
Брашното пресяваме два пъти и го слагаме в съд.Правим кладенче в средата и слагаме предварително разбитите яйца със захарта,топлото мляко,маята,ванилиите и лимоновата кора.Замесваме тесто.Аз меся на миксера с бъркалка за тесто.Ако е нужно се добавя още малко брашно,но не повече от 50гр.
След като замесим,вадим тестото на плота.В началото е малко лепкаво.Топим ръка в топлото олио,натискаме с длан,издърпваме и загръщаме.Продължаваме така,докато свърши всичкото олио.Слагаме готовото тесто в намазана с мазнина купа,завиваме с кърпа и оставаме на топло да утрои обема си.
След като втаса,аз разделям на две за два по-малки козунака.Всяка топка делим на три.Оформяме фитили и заплитаме.
**Аз слагам малки парченца локум и стафиди във фитилите.
Слагаме козунаците във формите и оставяме за около 40 мин.отново да втасат.
Включваме фурната на 170 градуса.
Мажем отгоре за по-дебела коричка с разбит жълтък,а за по-тънка с разбит белтък.Ръсим със захар и слагаме във фурната.
Печем около 35 минути,изключваме фурната и оставяме козунаците вътре още 10 минути.Вадим от формите и слагаме козунаците върху скара да изстинат.





Коментари